jazda na rowerze

Jazda na rowerze- jak robić to dobrze?

Jazda na rowerze może być formą wypoczynku, a także świetną formą rekreacji w letnie miesiące. To możliwość uprawiania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, którą można połączyć z szansą na poznawanie nowych miejsc i terenów oraz szansa na szybkie zwiedzanie okolicy. Niektórzy, idą jednak o krok dalej, traktując rowerowe przejażdżki jako treningi sportowe, podczas których starają się mierzyć swoją efektywność, ilość przejechanych kilometrów czy też spalanych kalorii. Wobec tego, jak jeździć na rowerze, aby robić to naprawdę efektywnie?

Aby osiągać jak najlepsze rezultaty

Z pewnością, warto rozpocząć od treningów o mniejszej intensywności, ale zaplanować je z pewną regularnością. To pozwala nam wypracować odpowiednią formę, a także coraz mocniej wydłużać dystans pokonywanych przez nas kilometrów. Jednorazowy wypad na dłużą wyprawę może nas zniechęcić do kolejnych wyzwań, zwłaszcza jeśli wrócimy z niego całkowicie obolali. Najlepiej jest budować swoją formę stopniowo, a osiąganie coraz lepszych wyników na pewno będzie stanowiło dla nas ogromną motywację. A skoro już trenujemy- warto połączyć to ze zdrowym sposobem odżywiania się. Pamiętajmy o tym, że każdy nadprogramowy kilogram utrudnia nam jazdę i zmniejsza naszą efektywność, a treningi mają nam pomóc także w tym, abyśmy mogli pięknie wyrzeźbić naszą sylwetkę.

Jak jeździć dobrze?

Bardzo istotna jest też nasza postawa, jaką przyjmujemy jadąc na rowerze. Z jednej strony zależy ona od nas samych- aby uzyskać najlepszą efektywność, ciało powinno być mocno wysunięte do przodu, a łokcie powinny być szerzej niż ramiona. Wiele jednak zależy też od naszego roweru- pamiętajmy, że powinien on być do nas dopasowany zarówno pod względem wielkości kół jak i odpowiedniego rozmiaru ramy. Ważne jest też umiejętne korzystanie z możliwości, jakie daje nam rower, a mowa tutaj chociażby o odpowiednim dostosowywaniu przerzutek do jazdy i terenu.

Jak zbudować formę?

Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Do szybkiego budowania kondycji rowerowej wprost idealne są treningi interwałowe. Oznaczają one zmienne tempo jazdy, dzięki któremu zwiększamy wytrzymałość naszego organizmu, a efekty mogą być widoczne już z treningu na trening. Podczas planowania poszczególnych treningów zawsze warto brać pod uwagę także dni, jakie będą nam potrzebne na regeneracje. Podczas takich dni nasza forma także się zwiększa, chociaż może nie jest to aż tak bezpośrednio widoczne. Ćwiczeniami wspomagającymi coraz lepsze osiągi na rowerze są różnego rodzaju treningi aerobowe.