Strona główna| O Nas| Skład ekipy| Nasze starty| Forum| Galeria| Artykuły| Kontakt
BikeMaraton Boguszów-Gorce i Akademickie Mistrzostwa Polski Udostępnij
I wreszcie góry!

Po trzech pierwszych nizinnych imprezach z naszym udziałem trafiliśmy wreszcie w góry, a okazją do tego były dwie imprezy na których startowali członkowie Teamu.
Na pierwszą z nich, czyli odbywający się w sobotę w Boguszowie Gorcach pod Wałbrzychem maraton rowerowy serii Eska FujiFilm Bikemaraton 2009 udała się trzyosobowa reprezentacja klubu w składzie: Łukasz Putz, Tomasz Wachowiak oraz Piotr Putz.

Gdy rano zjawiliśmy się na miejscu zawodów, okazało się, że mała spokojna miejscowość jaką jest na co dzień Boguszów Gorce zamienił się w tętniące rowerowym życiem miasto kolarskie, w którym każdy punkt centrum zajmują zawodnicy, kibice oraz samochody. Po przygotowaniu sprzętu udaliśmy się spokojnie na miejsce startu, gdzie czekały na nas przygotowane sektory startowe, w których zajęliśmy miejsce i oczekiwaliśmy na start. Procedura startowa, w której każdy sektor jest puszczany w pewnym odstępie czasu po poprzedzającym, spowodowała, że na trasie mniej było sytuacji kolizyjnych, a jazda odbywała się bardziej płynnie.
Trasa wyścigu prowadziła malowniczymi szlakami w Masywach Chełmca i Trójgarbu, które to szczyty przedzielone Wyżyną Jabłowską stanowiły największą atrakcję, ale i wyzwnie dla prawie tysiąca startujących. Większość wyścigu poprowadzona została szerokimi drogami szutrowymi, pozwalającymi na swobodne wyprzedzanie nawet na bardzo szybkich zjazdach. Pierwsza część trasy z dość wymagającym podjazdem pod Chełmiec spowodował rozciągnięcie stawki i podzielenie jej według możliwości każdego z uczestników. Gdy już osiągnęliśmy najwyższy zaplanowany na trasie punkt góry nastąpił zjazd, który był wymagający dla zawodników jak i sprzętu, ponieważ trasa w tym miejscu była w wielu miejscach pokryta luźnymi kamieniami, które wymagały szczególniej uwagi na łukach, a także powodowały olbrzymią ilość awarii ogumienia, co wpłynęło na końcowe wyniki. Okazało się, że nasz sprzęt był dobrze przygotowany i mogliśmy się cieszyć ze zjazdu bez stresu z powodu pogoni za uciekającymi po awarii przeciwnikami. Gdy już nacieszyliśmy się zjazdowym szaleństwem, przyszedł czas na łapanie grupy, z którą przebędziemy stosunkowo płaski odcinek, dzielący nas od Masywu Trójgarbu, gdzie miała się rozegrać główna walka o dobry wynik na maratonie. Gdy już dotarliśmy do celu okazało się, że szlaki w tym Masywie, to głównie szerokie drogi leśne, a podjazdy to cała kwintesencja kolarstwa górskiego, gdyż każdy z nich trwał kilkanaście minut a potem następował długi szybki zjazd. Na zjazdach tych osiągało się znaczne prędkości, a ich długość połączona z drobnymi nierównosciami podłoża, powodowała drętwienie dłoni, ale dawała też straszną przyjemność z osiąganych prędkosci. Zależnie od dystansu należało zmierzyć się z tą cześcią trasy raz lub dwa, by następnie ruszyć w drogę powrotną na metę. A przed metą czakał nas jeszcze strasznie szybki zjazd szutrową drogą wśród zielonych pól i seria podjazdów przed dotarciem do stadionu, z którego nastąpił start.

A gdy już dotarliśmy na metę okazało, że osiągnęliśmy następujące rezultaty:

Dystans Mega 55 km:
- Tomasz Wachowiak - 6 w M1 czas 2:31:33
- Piotr Putz - 59 w M2 czas 2:46:51

Dystans Giga 91 km:
- Łukasz Putz - 16 w M2 czas 3:34:57

Dzięki takim wynikom poprawiliśmy swoje pozycje w generalnej klasyfikacji i obecnie Tomek zajmuje 5 miejsce wśród Juniorów na dystansie Mega, a Łukasz 16 miejsce w Elicie na Giga.

Po zakończonych zawodach wróciliśmy do pensjonatu w Szczawnie Zdrój, gdzie spędziliśmy popołudnie zwiedzając Park Zdrojowy, z jego słynną trasą XC oraz bardzo dobrze przygotowaną trasą do 4X. A w planach mieliśmy wyprawę następnego dnia do Przesieki, gdzie nasz lider Misiek, walczył w Akademickich Mistrzostwach Polski i gdy my w sobotę przemierzaliśmy trasę maratonu, on walczył w czasówce o jak najlepsze miejsce na starcie niedzielnego wyścigu głównego, w którym musiał rywalizować z grupa ponad 200 studentów.

Do Przesieki dotarliśmy na godzinę przed startem i szybko zajęliśmy strategiczne pozycje by pomagać naszemu liderowi i tak Piotrek został w strefie bufetu, by w razie potrzeby podawać Miśkowi wodę oraz uszykowane na wypadek awarii koła, Tomek ustawił się z drugim kompletem kół w strategicznym punkcie trasy, a mi przypadła rola pomocnika przy starcie i motywacja na trasie.
Wyścig ten jest bardzo prestiżowy i ma olbrzymie znaczenie dla wielu zawodników i dlatego na starcie pojawiło się bardzo dużo doskonałych amatorów, ale także zawodowców, jak bracia Brzózkowie , Dariusz Batek czy Kornel Osicki i to Ci zawodnicy nadawali ton rywalizacji. Trasa tego wyścigu to 6,5 km pętla po zróżnicowanych terenie z technicznymi podjazdami i zjazdami, którą każdy z zawodników musiał pokonać 4 razy. Susza spowodowała, ze trasa była mniej wymagająca niż na dwóch poprzednich edycjach tej imprezy odbywających się w Przesiece, kiedy to pełna błota trasa dawała się jeszcze bardziej we znaki uczestikom.
Michał po czasówce znajdował się na bardzo dobrym 8 miejscu i szykował się do walki o pierwszą dziesiątkę, założony cel zostałby zapewne osiągnięty, gdyż udawało mu się spokojnie jechać w okolicach 10 miejsca, gdyby nie mała awaria ogumienia, powodująca około dwuminutową stratę na drugim okrążeniu. Wyścig zakończył się dla Miśka i tak bardzo dużym sukcesem, jakim jest 16 miejsce w tak doborowej stawce oraz drugim miejscem wraz z drużyną Politechniki Wrocławskiej, w której to barwach startował w tym wyścigu.

Po dokładniejsze wyniki zapraszam na www.datasport.pl oraz www.bikemaraton.com.

Zapraszam również na naszą stronę www.team.agpol.com