REGULACJA TYLNEJ PRZERZUTKI
Dodane przez thomson dnia 29 październik 2004 01:07:37


1.Ustaw łańcuch na średnim trybie z przodu.

2.Zrzuć na najmniejszy z tyłu.

3.Odkręć śrubę mocującą linkę przerzutki (A), a śrubę regulacyjną przerzutki (B) wkręć do połowy gwintu (umożliwi to późniejszą, dokładną regulacje przerzutki bez pomocy narzędzi). W przypadku komponentów ESP firmy SRAM pokrętło to znajduje się tylko przy manetce.

4.Dociśnij pantograf przerzutki tak, żeby łańcuch znalazł się na wysokości drugiej, licząc od najmniejszej zębatki kasety. Następnie naciągnij z całej siły linkę przerzutki i dokręć śrubę mocującą linkę (A).

5.Kręcąc pedałami wrzuć łańcuch na największy tryb kasety przy pomocy manetki dla naciągnięcia i ułożenia linki.

6.Zrzuć manetką łańcuch na najmniejszą koronkę, a przód ustaw na największy tryb. Dokręć śrubokrętem wkręt H (C) tak żeby łańcuch nie spadał poza kasetę. Wróć z powrotem na środkowy tryb z przodu.

7.Przestaw manetkę tylnej przerzutki ząbek wyżej. Jeżeli łańcuch wskoczy z opóźnieniem albo terkocze, przekręć śrubę regulacji (B) ćwierć obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

8.Przestawiając manetkę o kolejne ząbki wyżej powtarzaj pkt. 7 do skutku.

9.Gdy łańcuch jest na największym trybie kasety, zrzuć przód na mały tryb i śrubokrętem dokręć wkręt L (D) tak żeby łańcuch nie wpadł między kasetę i szprychy. Następnie wróć na środkowy tryb z przodu.

10.Manetkę tylnej przerzutki zrzuć ząbek niżej. Jeżeli łańcuch nie zeskoczy albo robi to z opóźnieniem przekręć śrubę regulacji (B) o ćwierć obrotu zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.

11.Przestawiając na kolejne niższe tryby powtarzaj pkt. 10 do skutku.

12.Następnie sprawdź czy biegi działają tak samo w górę i w dół w czasie jazdy (pod obciążeniem) jeśli tak – udało ci się, jeśli nie – zmień linkę i pancerze.