SR Suntour Axon - uciekające powietrze
Dodane przez thomson dnia 30 październik 2004 18:14:21
Na początku mojej przygody z Axon`kiem było kiepsko. W dwa dni po zakupie uciekło mi całe powietrze. Myślę sobie może to tak na początku jest, lecz nie było tak kolorowo. Walczyłem z nim przez miesiąc. Zaczęło się od zmiany wkładu wentyla(nie pomogło), następnie korek cały uszczelniony na loc** 243(nie pomogło) lecz na końcu zmieniłem wszystkie gumowe oringi (czyt. uszczelki). Wyszczyściłem cały smar fabryczny nałożyłem nowy co prawda od RST ale działa ważne że się ślizga :P Jeśli macie problem z uchodzącym powietrzem to ja proponuję nie odsyłać do serwisu bo mogą tego nie zrobić. Wyobraźmy sobie sytuację ty odsyłasz amorka, onie w serwisie ci go napompują zostawią na 2 h i powiedzą" przeca trzyma powietrze" i stracisz jakieś ~40 zł. Ja na naprawę wydałem 20 zł. Poniżej zamieszczam instrukcję naprawy:
Potrzebne będą nam:
1.loc**<żeby nie było reklamy>ja użyłem 243
2.wkład wentyla (jeśli to wina wentyla) ale lepiej zmienić wsio
3.montarzówka do wentyla
4. Klucz 26
5. Imbus bodajże 6
6. Gumowe oringi (czyt. uszczelka) Sztuk najlepiej po 2 z każdego rodzaju za przykład bierzcie tą z kapsla górnego. Poprostu powiedzcie sprzedawcy potrzebuję uszczelki: dwie ten sam rozmiar, dwie mniejsze oraz 2 większe. Tak jakby coś nie pasowało.
7. Trochę silną nogę :)


Przebieg operacji:
1. Odkręcamy wkład wentyla montarzówką. Wkręcamy nowy.
2. Odkręcamy obudowę wentyla. Smarujemy loc**. Wkręcamy (uwaga żeby gwintu nie urwać!)
3. Odkręcamy kapsel cały od komory powietrznej kluczem 26. Odkręcamy również prawą pokrywę trzymającą blokadę skoku. Najlepiej odkręcać blokadę później kapsel od powietrza.
4. Odkręcamy dolne śróby trzymające golenie (od blokady nie będzie potrzeba)
5. Stosujemy metode "mercedesa" łapiemy amor za dolne golenie wsadzamy noge pod koronę i pchamy nogą aż korona wyskoczy. Można też wkręcić trochę śróbkę którą uprzednio odkręciliśmy imbusem. I popukać młotkiem aż wszystko wyjdzie z goleni.
6. następnie używając klucza (niestety nie wiem jaki to rozmiar ponieważ miałem wytarty )odkręcamy taką pokrywkę z goleni.
7. Wyjmujemy "wnetrzności" z goleni wyjmujemy tłok.
8. Na tłoku znajdują się dwa gumowe oringi zmienimy obydwa dla spokoju. Oczywiście dopasowując uprzdnio kupione.
9. Smarujemy cały tłok oraz wszystkie "wnętrzności. Skręcamy wszystko tak jak było. Jeśli nie pamiętasz na stronie suntora jest wsio pokazane na rysunku w pdf`ie.
10. nalejmy troche mineralnego oleju żeby rozżedził nam troche ten smar i wypełnił szczeliny.
11. Po skręceniu odczekamy jakieś 3 h żeby loctite jako tako zastygł, i pompujemy powietrze do danej wartości.
12*. Jeśli powietrze będzie uciekać trzeba wymienić oringi na inny rozmiar. Najlepiej Poczekać z napompowanym jakieś 8 h wtedy będzie wiadomo.

I to by było na tyle: ZAZNACZAM- NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE ZE SWOIM SPRZĘTEM ROBICIE TO NA WŁASNE RYZYKO! JEŚLI UWAŻASZ ŻE NIE PODOŁASZ ZADANIU ODDAJ AMORA DO SERWISU TAM CI GO ZROBIĄ! Teraźniejszy mój axon trzyma powietrze extra. POWTARZAM JESZCZE RAZ NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO CO ZROBICIE ZE SWOIM AMORKIEM.
autor:bloszek