JAK USTAWIĆ HAMULCE V-BRAKE
Dodane przez thomson dnia 29 październik 2004 01:08:09
Sprawa jest bardzo prosta, lecz wymaga trochę cierpliwości. Niestety nie wszyscy są cierpliwi, ale dla tych którzy są, ale nie wiedzą jak sobie poradzić z ustawieniami przedstawiamy kilkanaście punktów, w których opisana jest krok po kroku regulacja hamulców typu V-Brake.

1.Jeżeli masz używane hamulce zmień linki i pancerze, zabrudzenia mają to do siebie ze ograniczają działanie V-brake.

2.Sprawdz klocki czy są równomiernie starte z obydwu stron, jeżeli tak nie jest spróbuj wyrównać to za pomocą papieru ściernego.

3.Jeżeli to nie pomorze i klocki nie mają rowków odprowadzających to znak, że należy kupić nowe klocki.

4.Na kupnie nie ma co oszczędzać, kup drogie i markowe klocki od tego będzie zależeć dobre ich działanie no i twoje życie.

5.Rozepnij hamulec z linki.

6.Kluczem imbusowym (5mm) poluzuj śrubę stabilizującą klocek.

7.Dłonią przytwierdź ramię hamulca do obręczy (najlepiej rób to bez opony na kole), ramiona przyciśnięte do obręczy powinny być równolegle ustawione do siebie.

8.Żeby ustawić ramiona równolegle trzeba przestawić podkładki na trzpieniu klocka, zazwyczaj jeden zestaw jest szerszy a drugi węższy.

9.Jeżeli ramiona po zaciśnięciu są rozstawione na zewnątrz przełóż szerszy zestaw podkładek na zewnątrz.

10.Po przełożeniu podkładek dociskamy ramie hamulca z luzowaną śrubą od klocka do obręczy i ustawiamy klocek tak aby nie obcierał o oponę i nie był za nisko obręczy,(cała powierzchnia klocka na obręczy).

11.Żeby hamulce nie piszczały, klocki należy ustawić skośnie przednia część klocka bliżej obręczy minimalnie.

12.Teraz możemy dokręcić śrubę przy klocku, przy dokręcaniu podtrzymujemy drugą ręką klocek żeby się nie obracał.

13.Po ustawieniu klocków przechodzimy do klamek hamulcowych śrubę regulacyjną wkręcamy do połowy.

14.Załóż linkę na szczęki hamulca, zostaw 1-2mm luzu pomiędzy klockami a obręczą i teraz dokręć śrubę od linki.

15.Zaciśni klamkę i sprawdź czy klocki równo dochodzą do obręczy.

16.Jeżeli pierwszy obręczy dotkną np. lewy klocek musisz w lewym ramieniu hamulca wkręcić śrubkę regulacyjną o jeden obrót.

17. Masz jeszcze dwa sposoby na nie stykające się równolegle klocki – regulację naprężenia sprężyny przeciwległego ramienia albo ręczne przygięcie sprężyny lecz UWAGA!!! Nie za mocno może pęknąć.

18.Jak się z tym już uporasz to unieś lekko koło i zakręć nim i nasłuchuj czy nic nie obciera, jeżeli obciera opona wracasz do ustawienia klocka na odpowiednią wysokość a jeśli obciera obręcz to do ustawienia odległości klocka lub musisz sobie wycentrować koło.

19.Na koniec proszę sprawdź czy są dobrze dokręcone wszystkie śruby ( od tego zależy twoje zdrowie i życie)

20. No a teraz to już tylko w teren i wypróbować.